Microsoft Office 365: od tradičních podnikových aplikací ke cloudové sadě MS Office 365

Ve čtvrté části seriálu věnovaného cloudovým řešením Microsoftu vás seznámíme blíže s jednotlivými kroky při přechodu na Office 365.

Miniseriál zabývající se cloudovými řešeními Microsoftu dospěl již ke čtvrtému dílu a pomalu se chýlí k závěru; po tomto dílu nás bude čekat už jen díl závěrečný, ve kterém se zaměříme na srovnání ekonomiky a celkových nákladů na vlastnictví tradičního řešení MS Office a cloudové sady Office 365. Odkazy na starší díly tohoto seriálu věnované kromě Office 365 také cloudovým službám Microsoft Azure, najdete níže v tomto článku. Nyní se již ale věnujme dnešnímu tématu – jednotlivým krokům při implementaci služeb Office 365.

Vytvoření prostředí Office 365

Prostředí Office 365 lze založit vícero způsoby. Vždy je k tomu potřeba vyplnit základní údaje o koncovém uživateli. Naši partneři a jejich zákazníci k tomu využívají naši platformu ArrowSphere, což jim dramatickým způsobem zjednoduší celý proces objednání na pár kliknutí. Musí například vybrat i zemi působení (má vliv na umístění dat) a Office 365 během několika sekund připraví jejich prostředí. Není nutné instalovat a konfigurovat hardware, na kterém poběží Exchange, SharePoint, Skype pro firmy, Teams a další. Office 365 vám v dalším kroku nabídne řadu možných konfigurací a přizpůsobení pro provoz a nastavení služby.

Založení a ověřování uživatelů v Office 365

Před samotným vytvářením uživatelů je v Office 365 třeba registrovat stávající firemní doménu/y, které se pak použijí pro emailové adresy a přihlašovací jména uživatelů. Registrace zahrnuje ověření vlastnictví domény vložením specifického DNS záznamu. Dodavatel vám nabídne vlastní konfiguraci DNS záznamů (když chcete mít DNS pod vlastní kontrolou), nebo je možné využít automatické nastavení v rámci Office 365. Správa uživatele probíhá podobně jako v lokální doméně, nebo je možné hromadně importovat z CSV souboru (např. exportovaného z personálního systému). V případě, že máte lokální Active Directory (AD), je možné uživatele dále spravovat zde a nechat je synchronizovat (pomocí nástroje Azure AD Connect) do Office 365, aby mohli uživatelé využívat obojí: Office 365 služby i lokální systémy.

Migrace pošty

Office 365 podporuje čtyři scénáře pro migraci pošty ze stávajících mailových systémů. Jedná se o IMAP migraci, cutover, staged a hybrid. Váš dodavatel s vámi varianty migrace probere a navrhne tu nejvhodnější vzhledem ke stávajícímu IT prostředí. Scénáře se liší podle toho, jaký systém aktuálně používáte, jestli chcete přejít do Office 365 najednou (např. během víkendu), nebo migrovat schránky postupně. Pro náročnější specifické migrace je možné využít nástroje třetích stran (CloudMigrator365, BitTitan a další).

Migrace dat

Dodavatel vám nabídne několik variant migrace dat – manuální přesun s využitím migračního rozhraní nebo využití migračních nástrojů, jako jsou ShareGate, Content Matrix a další. V některých scénářích mohou přesun dat také provést přímo uživatelé (přesunem svých dat do složky OneDrive pro firmy). Pokud jsou uživatelé zdatnější, mohou si instalaci OneDrive pro firmy stáhnout (několik MB) z webu sami. Pokud naopak chcete mít instalaci plně pod kontrolou a uživatele nezatěžovat, dodavatel vám nabídne nástroj Office Deployment tool. S jeho pomocí se dá instalace automatizovat. Díky Office 365 budou mít uživatelé k dispozici stále aktuální verzi aplikací.

Další možnosti zabezpečení

E-maily, kontakty, soubory a další věci můžete chránit pomocí oprávnění stejně jako v lokálním prostředí. V Office 365 navíc získáte pokročilé technologie které můžete využít pro zvýšení zabezpečení jako multifaktorové ověřování, Advanced Threat Analytics, ochrana citlivých informací šifrováním a řízením přístupu, DLP a další. Jednotný rozcestník k tomuto zabezpečení, auditovací a notifikační nástroje máte k dispozici také v podobě Security & Compliance centra, ke kterému má přístup váš administrátor služby Office 365.

Odkazy na minulé články tohoto seriálu

Pronájem Microsoft Office 365: bezpečná práce odkudkoliv s předvídatelnými náklady bez počátečních investic
Pronájem IT infrastruktury v Microsoft Azure: předvídatelné náklady, minimální investice, vysoká bezpečnost
Pořízení nové IT infrastruktury: zvolíte tradiční nebo cloudové řešení?

Nabídka Arrow pro cloudové služby Microsoftu

Arrow nabízí jako Microsoft CSP pronájmy licencí a služeb Microsoftu a prostřednictvím ArrowSphere také přímé propojení služeb dalších dodavatelů se službami dostupnými v Microsoft Azure velmi efektivně z jednoho místa. Resellerům s přidanou hodnotou (VAR), poskytovatelům manažovaných služeb (MSP) a nezávislým dodavatelům softwaru (ISV) nabízíme služby cloudové platformy Microsoft Azure, Microsoft 365, Office 365, Dynamics 365, Enterprise Mobility Suite a také licencování v rámci licenčního programu Microsoft SPLA. Díky partnerské cloudové platformě ArrowSphere mohou reselleři, MSP a ISV využít řady služeb s přidanou hodnotou včetně přímé integrace řešení různých dodavatelů, reportingu, implementační a poprodejní podpory, nástrojů pro vyhodnocení přechodu na cloud nebo účtovacích služeb.

Kontakt pro více informací



Jakub Müller
Business Development Manager

+420 720 759 743

jakub.muller@arrow.com
Zpracováno s využitím materiálů společnosti Microsoft.


Jiri Bednar, 12. prosince 2018